FANDOM

Tactimon to Digimon żołnierz posługujący się w walce niezrównanym mieczem Jatetsufūjin-maru. W tym mieczu spoczywa zapieczętowana złowroga moc, która jest w stanie rozbić gwiazdę na dwie połowy, dlatego też wyciągnięcie tego miecza zawsze zapowiada upadek gwiazdy. Z tego powodu Tactimon walczy bez odsłaniania jego ostrza, ale nawet bez tego widać jego niszczycielską siłę. Kiedy Tactimon uderza w nim ziemię jeden raz, wytwarza trzęsienie ziemi; kiedy dwa razy, przebudza setkę nieumarłych rycerzy; kiedy trzy razy, niszczy swoje otoczenie potężną falą uderzeniową. Jatetsufūjin-maru, miecz skrywający taką wielką siłę jest orężem, którym nie każdy może władać. Ten sam fakt pokazuje prawdziwą potęgę Tactimona. Oprócz bycia zasłużonym żołnierzem, Tactimon przoduje w obmyślaniu doskonałych strategii. Tym samym jego prawdziwą zaletą nie jest siła fizyczna lecz pomysłowość. Kiedy prowadzi swoich żołnierzy do walki, jej efekt jest już dawno przesądzony - jak mówią, "zwycięstwo zostało przesądzone zanim rozpoczęła się walka". Z powodu setek obmyślonych przez niego planów, kiedy Tactimon staje na polu bitwy od razu oznacza to ostateczną przewagę nad wrogiem.

Techniki specjalneEdytuj

Ichi no Tachi (dosł.Pierwszy Tachi)
壱の太刀
Uderza w ziemię swoim mieczem wytwarzając trzęsienie ziemi.

Ni no Tachi (dosł.Drugi Tachi)
弐の太刀
Uderza w ziemię swoim mieczem przyzywając setkę nieumarłych żołnierzy.

San no Tachi (dosł.Trzeci Tachi)
参の太刀
Uderza w ziemię swoim mieczem wytwarzając niszczącą falę uderzeniową.

Tanegashima [2]
タネガシマ
Wystrzeliwuje z karabinów umiejscowionych na swoich plecach.

Kishintotsu (dosł.Pchnięcie Groźnego Boga)
鬼神突

Hoshiwari (Rozbijacz Gwiazd)
星割り

Tenshukaku (Wieża Obronna)
天守閣

WystępujeEdytuj

Arrow RR Główny artykuł: Armia Bagura

Etymologia imieniaEdytuj

"Tactician" (en) - "taktyk".

AdnotacjeEdytuj

  1. Oficjalny profil w Digimon Dictionary
  2. "Tanegashima" to japońska nazwa broni palnych, takich jak arkebuzy. Ta nazwa wywodzi się od wyspy, na której po raz pierwszy zatrzymał się europejski statek zawierający tego typu broń palną. Do czasów nowożytnych, wszystkie bronie palne w Japonii były znane jako "Tanegashima".