FANDOM

Ten artykuł mówi o postaci z Digimon Universe Appli Monsters. Informacje o Digimonie jako gatunku znajdziesz tutaj: Gatchmon.

Gatchmon to partner Haru Shinkai, protagonisty anime Digimon Universe Appli Monsters.

HistoriaEdytuj

Gdy Gatchmon uciekał przed Leviathanem, postanowił wyszukać swojego partnera. Jego wybór padł na Haru. Na samym początku Haru bał się walczyć z innymi Appmonami. Gdy bohaterowie wdali się w walkę z zainfekowanym Messemonem, Haru dał sobie wmówić, że zawsze pozostanie postacią drugoplanową. Gatchmon powiedział jednak, że wierzy w niego i Haru zdecydował stanąć do walki. Korzystając ze swojego AppliDrive, Haru appliaryzował Gatchmona i pomógł mu w znalezieniu słabego punktu wroga, co pozwoliło na pokonanie Messemona.

Gdy bohaterowie wygrali z Navimonem, zostali zaatakowani przez śledzącego ich od jakiegoś czasu Cameramona. Appmon oślepił Gatchmona, wyłączając go z walki, ale Haru Applinkował go z Navimonem, dzięki czemu Gatchmon dokonał App-fuzji w DoGatchmona. DoGatchmon praktycznie od razu rozprawił się z wrogim Cameramonem, finalnie zamieniając się w Appmon Chipa. Gatchmon zwrócił jednak uwagę, że DoGatchmon jest Appmonem super stopnia, więc minie trochę czasu, nim będzie można go appliaryzować. Później Gatchmon objaśnił Haru, czym dokładnie jest App-fuzja, popadając przy tym w konflikt z Navimonem. Gdy bohaterowie zostali zaatakowani przez Ropuremona, nie byli w stanie go pokonać ze względu na jego rozmiar. Haru applinkował Gatchmona z Navimonem, niestety tym razem fuzja nie powiodła się. Zamiast potężnego DoGatchmona, wynikiem był Sukasimon, który w ogóle nie potrafił walczyć. Haru zwrócił uwagę, że to pewnie przez ich ostatnie kłótnie.

Podczas Halloween, Gatchmon był już gotowy, by pójść zbierać cukierki, niestety Haru nie chciał zostawić książki i iść razem z nim. Jakiś czas potem, na mieście, zauważyła go grupka dziewczyn, które z chęcią poczęstowały go słodyczami. Kiedy dowidziały się, że je słodycze po raz pierwszy, nazwały go szczęściarzem. Najbardziej zasmakowały mu tzw. "Gatchi-przekąski". Tymczasem Haru zaczał martwić się zniknięciem Appmona. Zaczął mieć wyrzuty sumienia, że posłał go na własną rękę. Na miejscu spotkał Cameramona, który zaszantażował chłopaka mówiąc, że jeśli da mu swój Appli Drive, Gatchmon powróci. Haru nie dał się jednak tak łatwo nabrać. Wtedy napadł na niego tłum ludzi. Jeden z nich już zaczął wyrywać mu AppliDrive, kiedy nagle pojawił się Gatchmon, przechwytując przedmiot i podkreślając, że Appli Drive jest jedyny w swoim rodzaju i powinien się z nim obchodzić ostrożnie. Haru i Gatchmon ruszyli za Cameramonem do Pola AR, gdzie rozprawił się z nim DoGatchmon.

Gatchmon łatwo wpada w panikę, jeśli chodzi o potencjalne zagrożenie dla Appli Drive. Widać to, gdy szklanka z sokiem pomarańczowym przewróciła się i prawie go zalała. Chwilę potem zaczął się program TV, w którym występowała Eri Karan, członkini grupy Appliyama 470. Haru zauważył, że w torbie dziewczyny znajduje się niebieski Appli Drive. Bohaterowie postanowili wybrać siędo stacji telewizyjnej, gdzie dziewczyna występuje. Chłopak nie był pewien, czy na pewno powinni spotkać się z nią spotykać, jednak Gatchmon stwierdził, że powinni skontaktować się z nią jak najszybciej się da, gdyż może być ich sojusznikiem. Wtedy Haru zapytał go, czy dzięki swojej umiejętności wyszukiwania informacji nie mógłby dowiedzieć się, czy jest jeszcze więcej osób z Appli Drive, lecz on tylko odpowiada, że jest ograniczony do zawartości, którą znajduje się w sieci.

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Deep Search ディープサーチ ---
Po wpisaniu zapytania przez Haru, Gatchmon wbija swój szpon i przeszukuje ocean informacji w poszukiwaniu rezultatu wyszukiwania.
Gatch Claw ガッチクロー ---
Szpon Gatchmona zaczyna świecić niebieskim światłem, po czym Appmon używa go do uderzenia wroga.

Inne formyEdytuj

Gatchmon + MessemonEdytuj

Gatchmon plus Messemon anime

Forma Gatchmona po applinkowaniu z Messemonem, użyta do pokonania Navimona.

Nazwa Japoński Inne wersje
Messe Stream Attack メッセストリームアタック ---
Tworzy dymki z wiadomościami tekstowymi, po czym wystrzeliwuje je we wroga.

DoGatchmonEdytuj

DoGatchmon anime

Forma Gatchmona po App-fuzji z Navimonem. Pojawiła się po raz pierwszy w starciu z Cameramonem.

Nazwa Japoński Inne wersje
DoGatch Buster ドガッチバスター ---
Ustawia strzałki nawigacyjne w kształt celownika i wystrzeliwuje z nich promień.
Deep Dive ディープダイブ ---
Nurkuje w Sieciowym Oceanie w celu wydobycia wyniku wyszukiwania.
Sonic Slash ソニックスラッシュ ---
Używa swoich strzałek nawigacyjnych jak mieczy.

SukasimonEdytuj

Sukasimon anime

Efekt nieudanej App-fuzji z Navimonem. Sukasimon nie potrafił walczyć i szybko został pokonany przez wrogiego Ropuremona.

Gatchmon + DokamonEdytuj

Gatchmon plus Dokamon anime

Efekt applinku z Dokamonem Eri Karan.

Nazwa Japoński Inne wersje
Dokkan Punch ドッカンパンチ ---
Uderza wroga płonącą złotym światłem pięścią.

Gatchmon + RopuremonEdytuj

Gatchmon plus Ropuremon

W tej postaci, Gatchmon zyskuje miecz i tarczę Ropuremona.

DoGatchmon + RaidramonEdytuj

DoGatchmon plus Raidramon anime

Applink DoGatchmona z Raidramonem Reia.

GlobemonEdytuj

Globemon anime

Forma po app-fuzji z Timemonem.

Nazwa Japoński Inne wersje
Ultimate Search アルティメットサーチ ---
Szuka informacji na całym świecie.
Glanz Gazer グランツゲイザー ---
Wystrzeliwuje strumień światła z kuli w klatce piersiowej.
Schwert Cutter シュベルトカッター ---
Atakuje wroga swoimi ostrzami.