FANDOM

Ten artykuł mówi o postaci z Digimon Adventure. Informacje o Digimonie jako gatunku znajdziesz tutaj: Gabumon.

Gabumon jest DigiPartnerem Yamato. Występuje w Digimon Adventure i Digimon Adventure 02.

Występy w animeEdytuj

Digimon AdventureEdytuj

Gabumon często stoi po stronie Yamato i stara się wysłuchiwać go, a także wspierać jako swojego partnera. Pomiędzy dwoma postaciami rodzi się silna więź, która jest ukazywana przez czas trwania pierwszej serii. Gabumon na początku serii stara się być osłoną dla Yamato i chronić go, chociaż w późniejszym rozwoju akcji jest to trochę mniej ukazane. Bardziej stara się mu pomóc odnaleźć własną drogę w życiu, co zostało ukazane pod koniec Adventure.

Nasza wojenna gra!Edytuj

Gabumon odgrywa także ważną rolę w drugim filmie na podstawie sezonu. Razem z Tentomonem, Patamonem i Agumonem przedostają się do wnętrza sieci, by powstrzymać groźnego Digimona. Także w tym filmie, WarGreymon (wyższe stadium Agumona) i MetalGarurumon (wyższe stadium Gabumona) dokonali D.N.A. Digimorfozy i stali się Omegamonem. Nowy Ostateczny Digimon bez problemu unicestwił zagrożenie.

Pomiędzy sezonamiEdytuj

Gdy Wybrańcy oddali moc swoich amuletów by uwolnić Cztery Święte Bestie, Gabumon stracił możliwość ewolucji poza poziom Dorosłego.

Digimon Adventure 02Edytuj

Powraca jako poboczna postać, która często służy radą nowym DigiWybrańcom.

Kontratak DiablomonaEdytuj

W trzecim filmie, Omnegamon powraca by znów unicestwić złego Diablomona. Niestety, wkrótce okazuje się że wpadł w pułapkę, gdyż unicestwienie go umożliwiło przedostanie się wielu Kuramonom do Realnego Świata, gdzie połączyły się w potężnego Ostateczneego Digimona znanego jako Armagemon. Omnegamon próbował walczyć z nim, ale przegrał. Na końcu oddał swoją moc Imperialdramon, umożliwiając mu przemianę w Paladin Mode.

W grachEdytuj

Digimon Tamers: Brave TamerEdytuj

Ryo może rekrutować Gabumona, gdy ocali Yamato.

Digimon Tamers: Digimon MedleyEdytuj

Gabumon jest grywalną postacią w wielu rozdziałach gry.

Digimon AdventureEdytuj

Ataki w animeEdytuj

Nazwa Japoński Inne wersje
Petit Fire プチファイアー PL: Błękitny Strumień
ANG: Blue Blaster
Wystrzeliwuje niebieski płomień z pyska.

Inne formyEdytuj

DigiTamaEdytuj

Digi-EggPunimon Custom

DigiTama

DigiTama Gabumona była stworzona przez Wyższe Siły odpowiedzialne za stworzenie Amuletów, Medalionów i całej reszty przedmiotów. Jednakże, Gennai zabrał Amulety i DigiTamy, uciekając w Mekanorimonie przed Piemonem.[1]

PunimonEdytuj

Punimon b

Punimon

Punimon to Niemowlęca I Forma Gabumona, gdy dopiero co wykluła się z DigiTamy. Pojawia się w anime jedynie podczas retrospekcji, gdy wszystkie Wybrane Digimony są jeszcze w tym stadium ewolucji.[1]
Nazwa Japoński Inne wersje
San no Awa 酸の泡 Bubble Blow
Wypuszcza z ust kwasową substancję w postaci bąbelków.

TunomonEdytuj

Tsunomon b

Tunomon

Tunomon pojawia się po raz pierwszy, gdy Yamato przybywa do DigiŚwiata.[2] Zawsze powraca do tej formy, gdy WereGarurumon lub MetalGarurumon zużyje za dużo mocy.[3]
Nazwa Japoński Inne wersje
Cocytus Breath コキュートスブレス PL: Pazur Stalowego Wilka
ANG: Metal Wolf Claw
Wypuszcza z pyska strumień mrożącej energii.

GarurumonEdytuj

Garurumon b

Garurumon

Garurumon był silnym sojusznikiem DigiWybrańców, gdy Ci walczyli z różnymi wrogami. Yamato mógł podróżować na jego grzbiecie od samego początku, kiedy tylko się pojawił, by ochronić chłopca przed Seadramonem.
Nazwa Japoński Inne wersje
Fox Fire フォックスファイアー PL: Błękitny Płomień
ANG: Howling Blaster
Wypuszcza strumień błękitnego ognia z pyska.

WereGarurumonEdytuj

WereGarurumon b

WereGarurumon

WereGarurumon, potężna forma Gabumona na poziomie Perfekt. Pojawia się, gdy Yamato uświadamia sobie znaczenie przyjaźni i tym samym umożliwia rozbłyśnięcie amuletu. WereGarurumon był przydatnym sojusznikiem do walki z wrogiem, kiedy zachodziła taka potrzeba. Stanął do walki przeciwko Vamdemonowi, czy Władcom Ciemności.
Nazwa Japoński Inne wersje
Kaiser Nail カイザーネイル PL: Wilczy Pazur
ANG: Wolf Claw

MetalGarurumonEdytuj

OmegamonEdytuj

Omnimon b

Omegamon

Omegamon jest Ostatecznym Digimonem, który powstał w wyniku DNA Digimorfozy WarGreymona oraz MetalGarurumona. Jego prawie ramię w kształcie głowy MetalGarurumon'a zawiera Garuru Canon, a jego lewa ręka to głowa WarGreymon'a i posiada "Grey Sword", a ramię "Brave Shield Omega".

Gdy Diablomon zagraża światu z atakiem nuklearnym, WarGreymon i MetalGarurumon łączą swoje siły z tymi wszystkimi, którzy oglądają ich walkę przez internet. Omegamon szybko pozbywa się klonów Diablomona i atakuje tego właściwego, który trzyma ze sobą zegar głowic nuklearnych.[4] Te wydarzenia doprowadziły do tego, że Ryou Akiyama został wezwany by zająć się zgrają Diablomonów w DigiŚwiecie.[5] Podobnież przez to Koushiro odkrył zdolność Digimonów nowych Wybrańców do D.N.A. Digimorfozy.[6] Gdy Diablomon powraca, Omegamon znowu się pojawia i stara się walczyć z Diablomonem przy pomocy Angemona oraz Angewomon. Niestety, rozdzielił się na mniejsze Kuramony i rozprzestrzenił się w realnym świecie, a następnie połączył w Armagemon. Armagemon był zbyt silnym przeciwnikiem jak dla Omegamona, a także Imperialdramona Fighter Mode. W momencie, gdy sytuacja wydawała się beznadziejna, Omegamon przekazał swoją siłę Imperialdramonowi dzięki czemu ten stał się Imperialdramonem Paladin Mode i unicestwił Armagemona raz na zawsze.[7] Gdy Stary Zegarmistrz wszystkich bohaterów do uniwersum Xros Wars, by stoczyli walkę z Quartzmonem, WarGreymon i MetalGarurumon D.N.A. digimorfują by stoczyć walkę z armią kopii Vamdemona, VenomVamdemona i BelialVamdemona i wzięty za DigiXros przez Zenjirou.[8] Omegamon oraz Taichi udzielają swojej mocy Tagiru i Arresterdramonowi, dzięki czemu mogą odzyskać Brave Snatcher i pokonać ostatecznie Quartzmona.[9]

Nazwa Japoński Inne wersje
Grey Sword グレイソード ANG: Transcendent Sword
Wysuwa miecz z lewej ręki i atakuje nim wroga.
Garuru Cannon ガルルキャノン ANG: Supreme Cannon
Wysuwa działo z prawej ręki i strzela nim we wroga.

AdnotacjeEdytuj