Digimon World DS (jap. デジモンストーリー Dejimon Sutōrī, Digimon Story) to gra na konsolę Nintendo DS. Gra jest pierwszą częścią serii Digimon Story. W grze można zdobyć 239 różnych Digimonów.

FabułaEdytuj

Gracz wciela się w rolę chłopca, który zostaje Tamerem i pnie się w górę w kierunku tytułu "Króla Tamerów". W trakcie swoich przygód, bohater wdaje się w konflikt z tajemniczym bytem "Unknown-D", który chce dowieść, że Digimony nie potrzebują ludzi.

RozgrywkaEdytuj

Walki odbywają się w systemie turowym. Gracz może maksymalnie mieć przy sobie 6 Digimonów, z czego 3 mogą brać udział w walce (ale wszystkie zdobywają doświadczenie). Digimony mogą ekwipować broń, zbroję i akcesoria, które zwiększają ich parametry. Digimony dzielą się na typy: Aquan, Beast, Bird, Dark, Dragon, Insect, Holy, Machine. Walki odbywają się na polu podzielonym na 5 sektorów i istnieje wiele ataków, które obierają za cel więcej niż jedno pole.

Nowe Digimony są zdobywane poprzez opcję "Digiconvert". Spotkanie z danym Digimonem zwiększa procent zeskanowania jego danych i gdy licznik osiągnie 100%, Digimon może zostać stworzony.

EwolucjaEdytuj

Digimony ewoluują po osiągnięciu danego poziomu i po spełnieniu dodatkowych wymagań, takich jak posiadanie odpowiedniego typu doświadczenia lub Digimentalu. Digimony można również degenerować do niższego poziomu, dzięki czemu mogą potem osiągnąć wyższy poziom i lepsze parametry.

W grze nie występują Digimony na poziomie Niemowlęcia I i Zbroi. Te pierwsze zostały przekwalifikowane na poziom Niemowlęcia II, natomiast te drugie są teraz perfekcyjnymi Digimonami.

DigiFarmEdytuj

"DigiFarm" (ang. DigiFarma) to specjalne miejsce, gdzie gracz może trenować swoje Digimony poza walką. Farmy są dobrym miejscem na zdobywanie specjalnego doświadczenia potrzebnego do ewolucji i do pracy nad różnymi statystykami cyfrowych stworów. Gracz może instalować specjalne urządzenia na farmie, które wpływają na rozwój Digimonów i pozwalają na bezpośredni trening przy użyciu ekranu dotykowego. Gracz może mieć więcej niż jedną farmę i ulepszać je pod względem rozmiaru, produkcji pokarmu i ilości doświadczenia.

LokacjeEdytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.