Digimon World (jap. デジモンワールド Dejimon Wārudo) to pierwsza część serii Digimon World.

FabułaEdytuj

Protagonista gry zostaje wciągnięty do Cyfrowego Świata w celu ocalenia Miasta Plików. Bohater dowiaduje się od Jijimona, że Digimony opuściły miasto i powoli zaczęły tracić wspomnienia na jego temat. Zadaniem bohatera jest przypomnienie Digimonom o mieście i zaproszenie ich do ponownego zamieszkania w nim.

RozgrywkaEdytuj

Gra używa wielu konceptów znanych z V-Petów. Gracz musi opiekować się Digimonem, karmiąc go, wyprowadzając do toalety i pozwalając spać, gdy poczuje się zmęczony. Gracz może również trenować stwory w specjalnych miejscach na wyspie. Gracz zaczyna grę z Agumonem lub Gabumonem. Digimony ewoluują, przechodząc przez stadia niemowlęcia, dziecka, dorosłego i perfekcji, aż w końcu stają się DigiTama i trzeba go hodować od nowa.

Głównym celem gry jest namawianie Digimonów do powrotu do miasta. Niektóre Digimony dają się przekonać pokojowo, inne należy pokonać w walce. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym, a Tamer może wydawać komendy swojemu Digimonowi (im Digimon jest mądrzejszy, tym więcej komend rozumie). Digimony, które wróciły do miasta często otwierają własne biznesy, które pomagają graczowi w osiągnięciu celu.

LokacjeEdytuj

Akcja gry rozgrywa się na Wyspie Plików.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA o ile nie wspomniano inaczej.