FANDOM

Digimon Reference Book, tłumaczony wcześniej jako Digimon Dictionary (jap. デジモン図鑑 Dejimon Zukan, dosł. "Leksykon Digimonów"), to oficjalny leksykon Digimonów Bandai, będący częścią Digimon Web. Jego głównym celem jest dostarczanie szczegółowych, rozbudowanych profili o Digimonach. Strona ruszyła 25 lipca 2007 roku i jest uzupełniana co krótki okres czasu o dwa kolejne wpisy, od 6.04.2012 o jeden. Maskotką strony jest Agumon 2006.

Format stronyEdytuj

Wpisy na temat Digimonów mogą zostać pogrupowane albo alfabetycznie, albo od stopnia ewolucji, w zależności od wyboru czytelnika. Nowe wpisy mają obok siebie czerwony napis NEW!!. Gdy kliknie się na odpowiednie imię, pojawia się tabelka, wypełniona w następujący sposób:

Imię w kanji
Oficjalna romanizacja
Grafika
PoziomRodzajAtrybut
Techniki specjalne
Opis Digimona

Wpisy z Digimon Reference Book często na nowo definiują opisy poszczególnych technik specjalnych oraz podają oficjalną transkrypcję imienia (czasami różniącą się od używanego wcześniej, zobacz np. Murmukusmon). Ważną częścią tabeli jest także opis Digimona, zawierający jego krótką charakterystykę. Także i w tym wypadku, nowy profil różni się od wydanych wcześniej, np. w V-Petach Pendulum X. Warianty X Digimonów nie posiadają różnicy w nazwie, podobnie jak warianty kolorystyczne. X-Digimony posiadają podany zarówno wcześniejszy opis z Pendulum X, jak również nowszy.

Zobacz teżEdytuj

LinkiEdytuj