FANDOM

Damemon to Digimon Mutant, który powstał przypadkowo gdy cyfrowe odpadki przemierzające Cyfrowy Świat uległy losowemu połączeniu. Ponieważ jego ulubioną frazą jest "niedobrze, niedobrze" (ダメダメ, Damedame), Damemon ma zły nawyk krytykowania wszystkich bez względu na atmosferę, osobę i sytuację. Chociaż Damemon sam jest numerem jeden w byciu "niedobrym", jakoś udało mu się przetrwać z pomocą jego partnera, Tyutyumona. Gdy jest razem z nim, dopiero można go nazwać "pełnym Digimonem". Tytutyumon zasiada w specjalnej Tyutyu Tray znajdującej się z tyłu głowy Damemona i zabiera go ze sobą w różne miejsca dla zabawy. Kiedy obydwoje są razem, każdy dzień jest bezcenny.[1] Jego specjalny atak to Brzęcząca Pięść.

Techniki specjalneEdytuj

Bunbun Ken (dosł. Brzęcząca Pięść) [1]
ブンブン拳
Zabójcza technika, w której wymachuje swoimi tonfa ledwo trafiając wroga. Przydaje się bardziej do odstraszenia wroga niż do ataku.

Gun Vulcan (Strzelający Vulcan) [1]
ガンバルカン
Wystrzeliwuje tajemnicze, czarne i mocno śmierdzące przedmioty z ukrytych działek w swoich tonfa i stopach. Nie zadają obrażeń, ale odstraszają wroga i odbierają mu ducha walki. Damemon bywa ostrożny, gdyż jest zły na Digimony z okolicy gdy po jego strzałach nie jest posprzątane.

Boo-st Attack (dosł. Wzmocniony Atak) [1] [2]
ブー・スト・アタック
Uderza i wypuszcza cuchnące gazy i nawet Damemon nie wie w jakim kierunku polecą. Zadane uderzenia i cuchnący gaz wyrządzają bardzo duże szkody - emocjonalne.

EwolucjaEdytuj

WystępujeEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Imię tego Digimona zostało wybrane w konkursie zorganizowanym przez oficjalną stronę Toei na temat Digimon Xros Wars. Konkurs był otwarty dla członków Club@Pero. Kiedy Damemon zadebiutował w dwóch odcinkach anime, został podpisany jako "?mon". [4]

Etymologia imieniaEdytuj

Jego imię pochodzi od frazy "Damedame" (niedobrze, niedobrze), którą ciągle powtarza.

AdnotacjeEdytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Oficjalny profil w Digimon Reference Book
  2. Zapis tego ataku to gra słów. "Boo" jest oddzielone, co ma imitować dźwięk puszczania gazów.
  3. Digimon Xros Wars - od.26
  4. Konkurs Toei